Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Washington, dag 3

6 augustus 2017 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Wat is Washington toch een super stad. Je hebt gewoon niet in de gaten dat je in zo'n grote stad bent. Het is er groen en redelijke rustig, dit in vergelijking met New York. Daar hoor je de hele dag auto's maar dat heeft ook wel wat. Het is vandaag zondag en dat merkte je goed. Het was gisteren veel rustiger qua mensen dan vandaag. Veel dagjes mensen zagen we.

Vandaag gingen we Washington verder verkennen. Uiteraard nemen ons boekje, reisgids Capitool mee. Dat is een super handige reisgids die praktisch veel informatie geeft. We hadden natuurlijk wel een plattegrond in het hotel gevraagd want zonder kan je hier niet.

We liepen vanaf het hotel zo naar The Mall om naar het National Museum of Natural History te gaan.

Op weg langs The Mallaan de wandel op The Mall

Het National Museum of Natural History kun je een beetje vergelijken met Naturalis bij ons. Een groot museum waar je ws aan een dag niet genoeg hebt. Dus deden we het met de hoogtepunten.

National Museum of National Historybij de ingang

Uiteraard vond er bij binnenkomst weer een controle plaats. Dit keer met een stok in je tas (tjonge waar kennen we dit van..) en zelf door de bodyscan. We waren redelijk vroeg dus we konden zo doorlopen. Als je binnenkomt zie je gelijk een reusachtige Afrikaanse olifant.

Afrikaanse Olifantde Afrikaanse olifant

De Afrikaanse olifant ​staat midden in de hal en je kunt hem van alle kanten goed bekijken.

Bij de dieren die we zagen viel de Moose op. We zagen nu pas hoe groot dit beest is. Langs de weg wordt steeds gewaarschuwd voor overstekende Moose. Pff die wil je niet voor je auto hebben.

Moosemoose

Overal in het museum staan bordjes bij dat je moet aanraken..  Dat deden we dan ook maar.

Aanraken moet!let op de rode letters

Volgende hoogtepunt is de Hope Diamond. Met 45.52 karaat is de Hope Diamond de grootste blauwe diamant ter wereld.

Hope DiamondHope Diamond

De diamant staat bekend om mooie blauwe kleur. Deze is ongeveer een miljard jaar oud.

Daarna zagen we nog een enorme Tyranosauris Rex. Pff wat een beest moet dat geweest zijn zeg. We keken nog een film van het ontstaan van de mens en genoten nog van al het moois wat er te zien was. Na dat de veel gezien hadden gingen we weer naar buiten. We zochten een eettentje op en namen onze lunch..

Na de lunch gingen we verder aan de wandel naar het WWII monument (tweede wereld oorlog monument). Dit monument is een eerbetoon aan alle slachtoffers van de oorlog. Je ziet in de ronde 56 granieten zuilen voor elk van de Amerikaanse staten. In het midden van het monument zie je de rainbowpoole.

National WWII MemorialWWII memorial

Indrukwekkend monument is het. We liepen verder naar het Vietnam monument. Als je daar heen loopt, loop je over de Mall. Het water wat je ziet wordt ook wel de reflecting poole genoemd.

Reflecting poolereflecting poole

Als je goed kijkt die je het Lincoln monument in het water schijnen een mooi gezicht.

Rechtsaf langs de poole naar het Vietnam monument.

Vietnam monumentfd​

Het is monument bestaat uit twee driehoekige  zwarte muren in een hoek van 125 graden waarvan er een hoek naar het Lincoln monument wijst en de andere naar het Washington monument wijst. Er sneuvelden veel mensen. Alle namen staan op de muur gegraveerd.

Kijken in het namenboekkijkje in het namenboek

We keken in het namenboek of we iets bekends tegen kwamen.

Op naar het Lincoln monument daarna. Dat is er erg groot. Je moet eerst de trappen op om bij hem te komen.

Lincoln monumentde trappen op naar Lincoln

het was druk er waren veel mensen die allemaal gingen kijken. Lincoln kijkt uit over de reflecting poole. Hij heeft 36 zuilen om zich heen. Het beeld is gemaakt uit 28 blokken wit marmer gehouwen. In de muren links en rechts van hem is de tekst gegraveerd.

LincolnLincoln uitkijkend richting het Capitool

Het is een prachtig geheel.

Volgende stop was het Korean War Veterans Memorial. Dit monument bestaat uit 19 levensgrote roestvrijstalen beelden. De poncho's die ze om hebben denkt terug aan de slechte weer tijdens de oorlog.

Korean War Veterans Memorial Korea monument

Als laatste brachten we nog een bezoekje aan Martin Luther King. Het is het eerste monument voor de zwarte Amerikaan. Als je goed kijkt zit je hem uit een steen te voorschijn komen. De Amerikanen vinden dat hij wel een beetje strenge gezichtsuitdrukking heeft..

Martin Luther KingMartin Luther King

We hadden een hoop kilometers gelopen vandaag. Het was een hoge luchtvochtigheid waar door het super warm en benauwd aanvoelde. We wilden nog graag het Roosevelt Memorial en het Jefferson Memorial en Arlington. (gelukkig was ik 3 jaar geleden met Celeste wel in de gelegenheid om dat te bezoeken ..) Dus zit er niets anders op dat nog eens een keertje deze stad te bezoeken. Helemaal geen probleem hoor.

Dit was ook onze laatste hele dag hier. Morgen pakken we in en gaan we vliegen we van Washington Dulles rechtstreeks terug naar aan Amsterdam met onze blauwe vrienden. We vliegen in de avond (hier) en hopen dinsdagmorgen in Amsterdam aan te komen. Dan is dit avontuur weer ten einde helaas. Iets met een tijd van komen en een tijd van gaan of zo....

Als we thuis zijn zal ik de laatste blog schrijven met wat feitjes en de terugreis.

tot gauw, knuffie van ons xxxx