Falmouth, Massachusetts, Verenigde Staten

dagje Cape Cod en Eilanden

24 juli 2017 - Falmouth, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag verbleven we nog een dagje in Cape Cod. Daarom gingen we er op uit om de omgeving te bekijken. We zitten in Falmouth dat ligt in Massachussetts. Dat is een haakvormig schiereiland ten zuidoosten van Boston. Je komt veel kapitale villa's tegen. Het is een soort dorp geworden waar hele rijke mensen zomervilla's hebben.

Cape Cod betekent eigenlijk kabeljauw. Er is hier veel seafood te krijgen. Peter en Aurora hadden het idee opgevat een Lobsterbroodje te eten. Maar helaas de kreeften waren vandaag niet voorradig..

Als eerste gingen we een vuurtoren bekijken. We hadden er vrij snel een gevonden, hoewel deze toch nog een flink eind van ons af lag.

Nobaska LightNobraskaLight, prachtige vuurtoren.

​We vervolgden onze weg langs de kust om zo veel mogelijk te zien. Volgens de tom-tom was er gewoon een weg. Maar in het echt was er gewoon zandpad die naar de strandhuizen liep. Helaas konden we er niet meer af dus reden we rustig door.

B-wegB-weg

Onderweg zagen we veel strand. Je mag nergens zo maar het strand op. Alles stukken strand zijn gepacht. Ook het parkeren moet je betalen. Dat kan niet per dag maar alleen per seizoen. 55 dollar voor parkeren. En dan te bedenken dat het hier alleen in de zomermaanden goed zomerweer is.

Onderweg de vele houten huizen en villa's bekeken. De meeste hebben een eigen weggetje naar het strand. Prachtig is het hier.

Amerikaanse huishuisje

Dit huis heeft een Amerikaanse vlag. Bij ieder huis wappert de Amerikaanse vlag. Als er geen vlaggenstok is dan maken ze het op het dak vast.

Onderweg kwamen we nog een soort nagebouwd dorpje tegen wat een winkelstraatje was. Hier wat gedronken en de kids deden een spelletje. Je moest met een pittenzakje naar de overkant gooien. Bleek achteraf toch nog niet zo makkelijk.

Spelletje spelletje met pittenzakjes gooien

Na alle avonturen deden we vanmiddag een heerlijk stranddagje. Lekker op een bedje even niks.

Vanavond mocht Aurora kiezen, omdat ze jarig was, wat we gingen eten. Het werd pizza. Helaas ging het even fout met bestellen. We gaven niet aan dat we een kleine (small) wilden en kregen dus de grootte (large). Een pizza van 16inch hadden de meiden. Er zaten mensen naast ons aan een tafeltje die aten met z'n vieren een zo'n 16inch pizza... Dit kregen ze natuurlijk niet op. We kregen gelijk een box (doos) om hem mee te nemen. Jullie weten dus al wat we morgen eten.....

16 inch pizzaeen iets te grote pizza....

Morgen gaan we weer verder. We gaan naar Boston. Eens kijken wat daar te beleven valt. ​

Tot gauw, knuf van ons xxxx

1. Rita Jacobs:
    24 juli 2017
    nou jullie maken weer een mooie, leuke reis buurtjes. Heerlijk, Genieten. Veel plezier in Boston. groetjes